hi, i'm based in johor bahru (pasir gudang, tmn molek, pontian)
for further details, pls drop an email/sms to:

kmk_nisaq@yahoo.com
012-733 9575

u can also drop ur queries at my chatbox ya darlings!~
have a nice glance n happy shopping darlings!
untuk quotation/katalog, sila drop email anda di chatbox, sy akan send ASAP. untuk feedback yg lebih cepat, remind sy dgn SMS. oke! thanx~

Saturday, November 21, 2009

coklat buatan tangan


assalamualaikum semua..

anda semua tentu pernah makan coklat cadbury, ferrero rocher, van houten dan lain2 coklat yang mahal..tahukah anda yang menjadikan coklat itu mahal adalah jenis coklat yang digunakan dan juga proses pembuatan coklat yang betul dan teliti untuk menghasilkan mutu dan kualiti sesuatu coklat tersebut?..

coklat terbahagi kepada 2 jenis iaitu coklat compound dan coklat couveture..coklat couveture juga dikenali sbg real chocolate dan rasa coklat couveture lebih sedap berbanding coklat compound tidak kira samada ianya dark chocolate, white chocolate atau milk chocolate..ini kerana kandungan koko yg tinggi didalam coklat couveture. coklat masakan adalah coklat compound ye..coklat2 popular yang berada dipasaran yang mahal harganya adalah diperbuat daripada coklat couveture..

bersempena dengan pembukaan blog baru ini, saya ingin memperkenalkan produk buatan sendiri iaitu "handmade chocolate". coklat yang dibuat sendiri dirumah yang insyaALLAH terjamin kebersihannya dan adakah ia halal? InsyaALLAH, saya mencari yang betul2 halal (n_n)v demi keberkatan ke jalan ALLAH...

proses pembuatan coklat ini memerlukan masa jadi saya akan buat mengikut permintaan dan tempahan perlu dibuat sekurang2nya 2minggu dari tarikh majlis/ambil. sila buat tempahan melalui emel atau telefon, lepas tu boleh la sms untuk bgtahu supaya sy boleh cek emel.

No comments: